Pétáv E-Ügyfélszolgálat » Tudásbázis » Tévhitek és tények a távhőszolgáltatásról

Tévhitek és tények a távhőszolgáltatásról

Cikk

Egy szolgáltatás fogyasztói megítélését nyolcvan százalékban maga a termék határozza meg, a szolgáltatók legfőbb feladata tehát a szolgáltatási tevékenység színvonalának javítása és többletszolgáltatások nyújtása. A távhőszolgáltatás esetében emellett azonban az is nagyon fontos, hogy a eloszlassuk azokat a tévhiteket, melyek a távhőszolgáltatással kapcsolatban még mindig - a tények ellenére is - a köztudatban vannak. Az alábbiakban összeszedtük a távfűtéssel kapcsolatos leggyakoribb tévhiteket.

Tévhitek:

- A távhőszolgáltatás a panellakások hőellátási módja, „szocialista csökevény”.
- A távhőszolgáltatás korszerűtlen, elavult és nem hatékony technológia.
- A távhőszolgáltatás kizárólag a kelet-európai országokra jellemző.
- A távhőszolgáltatás rugalmatlan, nem lehet szabályozni.
- A távhőszolgáltatás pazarló, ezért drága.
- Az épületek fűtőberendezéseit a távhőszolgáltatók hozták létre, a berendezések a távhőszolgáltatók tulajdonában vannak.
- A távhő költségeit elég a gázszámlával összehasonlítani és kiderül, hogy a távhő drágább, mint a gázfűtés.
- Az épületek fűtéstechnikai adottságaiból és a belső fűtési rendszerek korszerűtlenségeiből adódó problémák megszűnnek, ha a felhasználók kazánházból nyerik a hőt.

Tények:

- A távhőszolgáltatás a városi hőellátás ideális megoldása. A helyi tüzelésekkel működő rendszerekkel szemben számtalan előnye van, amelyek közül kiemelendő környezetkímélő jellege, az igénybevevőinek nyújtott kényelem és a biztonság.
- A távhőszolgáltatás technikai színvonala folyamatosan emelkedik és egyre inkább alkalmassá válik az egyéni igények teljes körű kiszolgálására.
- A távhőszolgáltatás a nyugat-európai országokban kedvelt és keresett hőellátási mód, melyet az Európai Unió nagymértékben támogat.
- A korszerű távhőellátó rendszer előnyeit a felhasználók csak akkor tudják maximálisan kihasználni, ha a lakásfűtő berendezés is korszerű, ez viszont más energiahordozó esetén is követelmény.
- A távhőszolgáltatás azonos felhasználási feltételek mellett felveszi a versenyt az alternatív hőellátási módokkal, viszont a pazarló hőfelhasználást az épület, a fűtési rendszer és az elszámolási rendszer korszerűsítésével meg kell szüntetni.
- Az épületek fűtéstechnikai berendezései a lakástulajdonosok birtokában vannak, korszerűsítésük a lakóközösségek feladata, amihez az állam, az önkormányzatok és a szolgáltatók segítséget nyújtanak.
- Míg a gázszámla kizárólag a felhasznált gáz költségét tartalmazza, addig a távhő számla a hő költségén kívül egy sor más tevékenységre is fedezetet nyújt. Távhőellátás igénybevétele esetén nem kell külön fizetni az elhasználódott berendezések pótlásáért, az üzemeltetésért, a karbantartásért, az eszközök működtetéséhez szükséges villamos energiáért. Gyakran az összehasonlításnál azt sem veszik figyelembe, hogy a távhő számla általában a melegvíz árát is tartalmazza, míg gázfűtés esetén azt külön kell előállítani és megfizetni. Korrekt összehasonlítás csak azonos feltételek mellett, az összes költségelem figyelembe vételével tehető meg.
- A belső fűtési rendszerek és az épületek hőtechnikai állapotából adódó problémák függetlenek az energiaellátás módjától.

Cikk részletei
Cikk ID: 19
Készítés dátuma: 2008. 12. 03. 13:43
A válasz segített
A válasz nem segített


 Vissza
Keresés
[Elfelejtett jelszó] Belépés
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE
Cikk opciói
MarkCon 2009