2017. november 14-én vette át a PÉTÁV Pécsi Távfűtő Kft. a Távhő Ökocímkét, a Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége által létrehozott minőségi védjegyet.
A Távhő Ökocímke elsődleges célja a fogyasztók tájékoztatása a távhőrendszer környezetre gyakorolt hatásairól, hasonlóan a háztartási elektronikai eszközök jól ismert energiacímkéihez. A címkék bevezetése hiánypótló, hiszen sok meglévő és leendő fogyasztóhoz még nem jutott el az a fontos információ, hogy a távhő ma már nemcsak kényelmes és biztonságos, de energiahatékony és környezetbarát is – köszönhetően az elmúlt évek jelentős fejlesztéseinek.
Egy távhőrendszer akkor jó, ha energiahatékonyan és környezetkímélő módon működik. A magyarországi távhő egy része, köztük a pécsi távhőrendszer ilyen. Az elmúlt években és a napjainkban zajló fejlesztéseknek köszönhetően a távhőszolgáltatók jelentős lépéseket tettek mind az energiahatékonyság fokozása, mind a megújuló energiák részarányának növelése terén. A jövőbeli fejlesztések célja, hogy a teljes hazai távhőszektor versenyképes árú, megbízható szolgáltatást nyújtson fogyasztóinak, egyre nagyobb arányban hasznosítva a környezetbarát, megújuló energiaforrásokat.
Az “Elkötelezettség a Kiválóságért” címmel az IFKAMagyar Minőségfejlesztési Központ 2006-ban egy új, eddig még nem alkalmazott minőségügyi programot indított útjára, amihez a PÉTÁV Pécsi Távfűtő Kft. is csatlakozott.
A program célja volt, hogy igazodva a nemzetközi (európai) minőségügyi irányzatokhoz minél szélesebb körben megismertesse a Magyarországon, különböző működési területeken tevékenykedő szervezetekkel az önértékelésben – mint minőségfejlesztési eszközben – rejlő lehetőségeket, valamint az önértékelés technikájához kapcsolódóan az Európai Kiválóság Modellt (EFQM Modell).
A program célját és koncepcióját jól tükrözi, hogy a programban egy éves együttműködés keretében Nemzeti Minőségi Díjat korábban elnyert vállalkozások és minőségügyi illetve nem minőségügyi tanácsadó szervezetek dolgoztak közösen a programhoz meghívásos formában csatlakozott, pályázó szervezetekkel – köztük a PÉTÁV Kft.-vel.
Az “Elkötelezettség a Kiválóságért” program koncepciójának kulcseleme az egymástól való tanulás lehetőségének, a jó tapasztalatok és gyakorlatok átadásának biztosítása. A program során tehát a Nemzeti Minőségi Díj győztes szervezetek átadták a minőségügyi területekhez kapcsolódó jó gyakorlataikat, a tanácsadó szervezetek pedig megismertették a pályázókat mindazokkal a korszerű minőségügyi eszközökkel, módszerekkel, amelyek hatékonyan alkalmazhatóak a folyamatos fejlődés, fejlesztés érdekében.
A program kiemelkedő fontosságú elemeként említhető, hogy mindazon pályázó szervezetek, amelyek sikeresen végrehajtották a fejlesztési projekteket, majd azokat egy pályázat keretében bemutatták – így a PÉTÁV Kft.is – , 2007 februárjában “Committed to Excellence” (C2E) európai szintű elismerő oklevelet vehetnek át, melyet a European Foundation for Quality Management (EFQM) és annak Nemzeti Partnerszervezete állít ki.
Társaságunk 2005-ben hét másik pécsi vállalattal együtt csatlakozott a nemzetközi Ökoprofit Projekthez.A világszerte elterjedt programot Graz Város Környezetvédelmi Főosztálya fejlesztette ki 1991-ben, célja a vállalatok környezeti és gazdasági teljesítményének javítása. Alapelve: az energia és a nyersanyagok hatékonyabb felhasználásával, a keletkező hulladékok mennyiségének csökkentésével két cél is teljesülhet. A kevesebb káros emisszió és hulladék miatt mérséklődik a környezet terhelése, az alacsonyabb anyag- és energiaköltségek, ártalmatlanítási illetve hulladékelhelyezési költségek miatt javul a cégek gazdasági helyzete.
Társaságunk az elmúlt egy év alatt végrehajtotta a programot és a projekt lezárásaként elkészítette a PÉTÁV Kft. Ökoprofit Környezeti jelentését, ami pozitív elbírálásban részesült. A 2006. május 30-án tartott ünnepélyes díjátadón vállalatunk részéről Gasz Zoltán ügyvezető igazgató úr vette át az Ökoprofit Vállalat 2006 Díjat.
Legnagyobb tanulságunk, legfőbb tapasztalatunk, hogy a környezet védelme nem szükségszerűen költséges feladat, viszont tevékenységünk során erre gondolva rendkívül sok lehetőséget tárhatunk fel önmagunk számára. Ezen keresztül még magasabb szinten szolgálhatunk környezetünk védelmében való elkötelezettségünkkel.
Somogy, Tolna és Baranya megye kereskedelmi és iparkamarái a Pécsi Távfűtő Kft.-t tüntették ki a 2004 év regionális minőségi díjával, a közepes méretű szolgáltató, kereskedelmi kategóriában
A Dél-dunántúli Minőségi Díj minden évben a régió három kereskedelmi és iparkamarájának szervezésében kerül átadásra. A beérkezett pályázatok alapján négy kategóriában hirdetettek eredményt.
Társaságunk vezetése és minden munkatársa elkötelezett a minőség folyamatos fejlesztése érdekében. A 2002-ben bevezetett és tanúsított minőség- és környezetközpontú irányítási rendszerünk keretén belül több olyan elem és rendszer működik, amely az elbírálást képező EFQM önértékelési modellnek is része. Ilyenek például az üzletpolitika és stratégia kidolgozása, folyamatos aktualizálása a környezeti változásokhoz igazodva, az emberi erőforrások menedzselése, a partnerkapcsolatok tudatos és célirányos fejlesztése, folyamataink definiálása, a vevői igények és a piaci trendek kutatása, a visszajelzések gyűjtése és értékelése, az új szolgáltatások fejlesztése a vevői igények és elvárások kielégítése érdekében. Különböző módszereket alkalmazva mérjük a vevői és dolgozói elégedettséget, a társadalmi környezetünkre gyakorolt hatásunkat, valamint a kulcsfontosságú eredményeinket. A pályázat elkészítése és a megmérettetés mindannyiunk számára fontos kihívás volt.