Központban az ügyfél


A szolgáltatásokkal való vásárlói elégedettséget nagyban meghatározza a korrekt ügyfélkapcsolatok rendszere, a szolgáltatás objektív mérhetősége, kényelmes, komfortos, biztonságos volta, és nem utolsósorban a megfizethetősége. A pécsi távhőszolgáltatás minden tekintetben megfelel ezeknek az elvárásoknak, hiszen nem más, mint világszínvonalú hőközponti technika párosítva a mai kényelmi és elszámolási igények szerint kialakított épületfűtési és használati melegvíz-ellátó rendszerekkel.

Társaságunk a távhőszolgáltatás keretében elsősorban hőt biztosít az ügyfelei részére, az általa üzemeltetett berendezéseken keresztül. A távhőellátó rendszerekben a hő az aktuális időjárásnak megfelelően előszabályozottan érkezik az épületekhez, az azokban lévő felhasználói rendszerekhez. A felhasználók eltérő fűtési igényét csak a megfelelő módon karbantartott, korszerű szabályozó elemekkel, termosztatikus radiátorszelepekkel ellátott felhasználói berendezések képesek maradéktalanul teljesíteni. Ezek hivatottak arra, hogy eltérő időjárási helyzetekben is képesek legyenek az egyedi igényeket, a mindenki számára megfelelő belső hőmérsékletet biztosítani. A jó műszaki állapotban lévő fűtőberendezés és a jól szabályozható fűtőtestek a takarékoskodásnak is előfeltételei.

A használati melegvíz ellátás egész évben folyamatos szolgáltatásként biztosított. A hatályos önkormányzati rendelet alapján társaságunk feladata a kifolyóknál, csapoknál mért 40 °C-os hőmérsékletű melegvíz biztosítása, ami a tisztálkodáshoz, mosogatáshoz elegendő. Lehetőség van ennél magasabb hőmérsékletű melegvíz előállítására is, de a Pécsett jellemző kemény víz miatt ilyenkor fokozottan jelentkezik a vízkövesedés problémája. Az eltérő műszaki állapotú fogyasztói berendezések miatt nagy erőfeszítésébe kerül a szolgáltatónak a jó minőségű, tiszta használati melegvíz előállítása.

A minőségi szolgáltatásnak az is fontos szempontja, hogy a távhőszolgáltatási költségek meghatározásának az alapja a korrekt, pontos mérés legyen, és a felhasználói igények széles skáláját lefedő elszámolási lehetőségek álljanak rendelkezésre. Az elszámolási hőmennyiségmérőket és vízmérőket előírt időközönként a PÉTÁV külön díj felszámolása nélkül cseréli, hitelesítteti, az igénybevételre sokféle szerződés áll a felhasználók rendelkezésére. A díjakról kijelenthető, hogy az utóbbi évek munkájának eredményeként reálértéken kedvezően alakultak, a kedvezményes ÁFA kulcs alkalmazásának is köszönhetően versenyképesek más hőellátási módokkal történő összevetésben. Az idén kiteljesülő „zöld távhő” garantálja azt is, hogy a szénhidrogének (olaj, földgáz) hektikus árváltozásai csak kevéssé befolyásolják majd a szolgáltatás költségeit.

A hőellátáson kívül a távhőszolgáltatás fontos további elemei a kapcsolódó szolgáltatások, így többek között a pontos és érthető számlák készítése, a korrekt tájékoztatás, a rugalmas és udvarias ügyintézés.

A PÉTÁV Kft. ügyfélkapcsolataiban, reagálva a környezetére, minden - a távhőszolgáltatáshoz kapcsolódó, az ügyfeleket is érintő - folyamatról, eseményről tájékoztatást adva szervezi meg a szolgáltatásait. Ez a folyamatos párbeszéd az alapja a jó ügyfélkapcsolatnak.

Társaságunk célja - ezt szolgálja a korábban létrehozott egykapus ügyfélszolgálat is -, hogy lehetőleg, a megkeresések típusától függetlenül, egy lépésben adjon választ az ügyfelek felmerülő problémáira. Az idei évben megnyitott Búza téri ügyfélszolgálati pont kialakításával igyekszünk segíteni azon fogyasztóinknak is, akik több pécsi szolgáltatót érintő ügyet szeretnének egyszerre elintézni. Fejlődni szeretnénk a folyamatosan megjelenő, hatékonyságot növelő, új rendszerek bevezetésével, mint például az internetes ügyfélszolgálat, e-ügyintézés továbbfejlesztése és fogyasztói igény estén az „okos-mérések” elterjesztése területén is.

A társaságunk által rendkívül fontosnak tartott és rendszeresen végzett elégedettség-mérések szerint a felhasználóink alapvetően elégedettek a PÉTÁV által nyújtott szolgáltatásokkal, az ügyfélkezelésünk minőségével, a hibabejelentésekre való reagálások gyorsaságával, a hibaelhárítással. Ezt az elégedettséget szeretnénk fenntartani és mindent megteszünk a további előrelépések érdekében.