Kimagasló ügyfélelégedettség a PÉTÁV-nál
Nagyszabású, országos elégedettségi felmérést készített a távhőfogyasztók körében a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH). Három szakaszban több mint ötvenezer embert kérdeztek meg tíz nagyvárosi hőszolgáltató ügyfelei közül. A PÉTÁV Kft. kimagasló, 90% feletti eredményt ért el. A pécsi céget tartják a fogyasztók az ország harmadik legjobb távhőszolgáltatójának.
A MEKH hatósági felügyelete keretében, a fogyasztói érdekek védelmében és a szolgáltatás színvonalának ellenőrzése céljából 2019-ben a távhőszolgáltatási ágazatra is kiterjesztette az egységes lakossági elégedettségvizsgálatot. A hivatal legfőbb célja az volt, hogy hiteles, a fogyasztók véleményét és szubjektív értékelését tükröző információkat kapjon a távhőszolgáltatás minőségéről. A részletes adatok rávilágítanak a cégek számára a megoldandó problémákra, egyúttal segítenek összehasonlíthatóvá tenni az egyes szolgáltatókat.
A kutatók személyesen és telefonon tettek fel kérdéseket, emellett a felmérés fél éve alatt a távhőszolgáltatóknál ügyet intézők is kifejezhették a véleményüket. Az első szakaszban véletlenszerűen kiválasztott felhasználókat kérdeztek meg, később pedig olyanokat, akik valamilyen ügyintézési céllal az ügyfélszolgálathoz fordultak. A végleges eredmények több mint ötvenezer válaszadó véleményének összevetésével alakultak ki.
A kérdések minden részletre kiterjedtek. Érintették például a fűtés minőségét és a használati melegvíz hőmérsékletét, a szolgáltatás folyamatosságát, a karbantartásokat, a tájékoztatást vagy éppen a távhő ár-érték arányát. Az ügyfélszolgálattal kapcsolatba kerülők pedig véleményezhették többek között az ügyintézés szakszerűségét, gyorsaságát és eredményességét.
A PÉTÁV Kft. a FEF-indexen elérhető 1000 pontból 905-öt szerzett, vagyis összességében 90% felettire értékelték a fogyasztók a szolgáltatást. A vizsgálat eredményei alapján társaságunk az ország harmadik legjobb hőszolgáltatója (Szegedi Távfűtő Kft. 926 pont, Debreceni Hőszolgáltató Zrt. 912 pont, PÉTÁV Kft. 905 pont.) A pécsiek különösen elégedettek voltak a fűtés folyamatosságával, a karbantartási munkák szervezésével és az általunk biztosított sokféle számlafizetési lehetőséggel. Kimagasló, 9,6 pontos átlagértéket kaptak mérőleolvasó munkatársaink és ugyancsak 9,6 pontot adtak a válaszadók arra kérdésre, hogy a hőszolgáltató a munkája során mennyire van tekintettel a közvetlen környezet nyugalmára. Még magasabb, 9,7-es pontszámot kapott az ügyfélszolgálat szakszerűsége és eredményessége, ráadásul az ügyintézők udvariasságát, segítőkészségét is a legmagasabbra értékelték az érintettek.
Büszkék vagyunk arra, hogy ügyfeleink elégedettek szolgáltatásunkkal, a jövőben is igyekszünk mindent megtenni azért, hogy rászolgáljunk bizalmukra, a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsuk, egyedi igényeiket kiszolgáljuk.
Köszönjük a válaszadók részvételét a kutatásban, köszönjük véleményüket és pozitív hozzáállásukat. 2021-ben a MEKH újabb országos felmérést végez, számítunk akkor is ügyfeleink támogatására.