Elkötelezettség a kiválóságért
A PÉTÁV Kft. több éve tartó, a társaság minőségbiztosítási rendszerét az uniós normákhoz igazító munkájának következő állomásaként tűzte ki maga elé az EFQM (European Foundation for Quality Management – Európai Alapítvány a Minőségmenedzsmentért) „Elkötelezettség a Kiválóságért” (Committed to Excellence) elnevezésű elismerésének megszerzését.
„Elkötelezettség a Kiválóságért” címmel az IFKA Magyar Minőségfejlesztési Központ 2006-ban egy új, eddig még nem alkalmazott minőségügyi programot indít útjára.
A program célja, hogy igazodva a nemzetközi minőségügyi irányzatokhoz minél szélesebb körben megismertesse a Magyarországon, különböző működési területeken tevékenykedő szervezetekkel az önértékelésben - mint minőségfejlesztési eszközben - rejlő lehetőségeket, valamint az önértékelés technikájához kapcsolódóan az Európai Kiválóság Modellt.
Egy éves együttműködés keretében a Nemzeti Minőségi Díjat korábban elnyert vállalkozások és minőségügyi illetve egyéb tanácsadó szervezetek fognak közösen dolgozni a pályázó szervezettel.
Az „Elkötelezettség a Kiválóságért” program kulcseleme az egymástól való tanulás lehetőségének, a jó tapasztalatok és gyakorlatok átadásának biztosítása. A program során a Nemzeti Minőségi Díjas szervezetek átadják tapasztalataikat, gyakorlataikat, a tanácsadó szervezetek pedig megismertetik a pályázókat mindazokkal a korszerű minőségügyi eszközökkel, módszerekkel, amelyek hatékonyan alkalmazhatóak a folyamatos fejlődés, fejlesztés érdekében.
A program első fázisában szakmai találkozók és kiscsoportos konzultációk váltják egymást, amelyek segítségével minden csatlakozó szervezet május közepéig végrehajtja saját önértékelését. Ennek eredményeként minden egyes szervezet saját tevékenységére vonatkozóan konkrét fejlesztési irányokat, területeket határoz meg. A program második fázisában pedig, a tanácsadó szervezetek szakmai támogatása mellett, legalább három, rövid távú (max. 6 hónapos) fejlesztési projektet hajtanak végre a pályázók.
Fontosabb állomások a PÉTÁV Kft. eddigi minőségbiztosítási tevékenységében:
- 2002 – kiépített ISO 9001 és ISO 14001 integrált irányítási rendszer
- 2004 – Dél-Dunántúli Minőségi Díj
- 2005 – A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Innovációs Díja
- 2006 – EFQM Elkötelezettség a Kiválóságért elismerés (pályázati szakaszban)